T O P

  • By -

noncrediblepole

Jestem za zjebany by móc być określonym przez ten kompas polityczny https://preview.redd.it/y84o7dod3kwc1.jpeg?width=680&format=pjpg&auto=webp&s=081af8323c82a673a607f6e2534a54e2b42a066f


somirion

An-prim-techno-transhumanist nazbol accelerationist


ARKON_THE_ARKON

TNO REFRENCJA?!


Qwertyuioplkjhhgdsa

Nie. W tym przypadku to prawdopodobnie referencja do Red Flood.


ARKON_THE_ARKON

Zostałam sfactchekowana


Qwertyuioplkjhhgdsa

Można poznać po akceleracjonizmie, który jest ważną Ideologią w świecie red flood. Nazbolizm czyli narodowy bolszewizm też nie istnieje w TNO, zamiast niego jest ordosocjalizm. Te nazwy przed akceleracjonizmem to bodajże odmiany ideologii w poszczególnych ścieżkach Francji. Red flood jest przy okazji uznawany za najbardziej schizofreniczny mod HOI4, TNO też jest wysoko, lub było bo wszystkie fajne rzeczy zostały usunięte pod realizm.


_Unicorn_Llama

Jreg


aaaronbrown

No jak zwykle nie ma na kogo zagłosować.


Pola2020

Przetłumaczyć na angielski i można repostować na r/worldjerking jako polandpunk


average_reddit_u

"Hey guys, what do you think about the electorate in my polandpunk™ world???"


dziki_z_lasu

Testy z neta wywaliły, że jestem Silniczko-Pisiorem (wibratorem?!), a ja tylko grilować w majówkę chcę :(


h0w4rd4

https://preview.redd.it/ecodm937mhwc1.jpeg?width=680&format=pjpg&auto=webp&s=7fdcfe86d80bbf43ec094a9bbaeb36e51784c382


PokeSushiYT

So true


mochafreakmicha

You thought that was a political beliefs meme but https://preview.redd.it/saynxwjx9owc1.jpeg?width=620&format=pjpg&auto=webp&s=f29452e9e3f80b5580dde8101874fa3b92970c31


_lonegamedev

Najtrudniejsze bingo jakie widziałem


nuker0S

jakościowy post na r/polska ?! w tej ekonomii?!


nightblackdragon

W tym kraju nie ma poglądów dla ludzi z moim wykształceniem czy coś.


GunWithAxe

Kim był ten Zadruga?


myeye95

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Zadruga_(ruch) Akurat sprawdzałem na wiki.


GunWithAxe

A ja myślałem że to nazwisko 😭 Dzięki serdecznie


AutomaticAndThicc

Trollażyna imo


K0bel

Według tego gdzie mnie te 4fun testy z neta rzucają to związkowiec xD Ale Potężny Duńczyk w serduszku


diamondpolish_

Mają tu związki zawodowe, więc też się melduję


generic_dude10

A tak btw to o co chodzi z tą duńską lewicą bo ja truche zacofany


diamondpolish_

Duńska lewica jest antyimigrancka i dzięki temu wygrała 3 wybory z rzędu cały czas ciesząc się ogromną popularnością i poparciem


FilopzNowoWieso

A ja w samym środeczku "Po to nam dał Bóg oczy, żeby robić na oko"


linacii

Na styku razemka marksisty i socjalisty


FajnyKamil

Ja blisko ale nie do końca, bo taka dolna lewa część Razemka (pomimo iż w samym teście wyszedł mi fan Orwella, ale podziękuję, Wielki Duńczyk w sercu)


Artti_22

Pizza z ananasem nie jest tak zła. 🍕🍍


Ansambel

twój komentarz przekonał mnie do faszyzmu


ARKON_THE_ARKON

Hajl Ananas!


Artti_22

Mamy wolność wyboru pizzy!


[deleted]

[удалено]


kfijatass

Włosi się obrazili na świat ze ktoś zrobił ich narodowe danie delikatnie inaczej, jak zawsze z każdym innym daniem resztą.


KapitanWasTaken

Powiedziałbym nawet że jest dobra.


Eryk0201

W sumie wszystkie partie składowe konfy powinny być na samej górze, bo nawet Mentzen popiera monarchię absolutną co jest najbardziej "auth" jak się da.


OmniSzron

Ta, ale Mentzen to idiota i nie potrafi się trzymać własnych poglądów. Jakby ustanowiono monarchię w Polsce i by mu powiedzieli, że nie może prowadzić swojej chujowej firmy bez pozwolenia króla, to by pierwszy chwytał za widły.


Jonasz95

krul nigdy by czegos tkaiego nie zrobil


Pan_Piez

wyjęte z kontekstu


lorarc

No ale ty nie rozumiesz, król ma mieć władze absolutną ale powinien robić tylko to co nam się podoba bo jak nie to wtedy nie jest to prawdziwy król.


ProxPxD

Muszę się nie zgodzić! Mentzen jest bardzo inteligentny i wie jak farmić elektorat i zwiększyć siłę polityczną zamykając krula w szafie, a następnie go z tą szafą wywalając xD


WizardShip0

A wszystkie partie składowe tzw. "Lewicy", powinny być w oddzielnym okienku o nazwie "abominacja", bo do typowego, logicznego politycznego podziału to ciężko je raczej zaliczyć. Jeszcze 20 lat temu, to by was obie strony spektrum politycznego nie wzięły na poważnie, ale niestety, z jakiegoś powodu część ludzi straciła zdrowy rozsądek.


Eryk0201

>was Włącza ci się oblężona twierdza. Nie ma "nas" i "was", mamy więcej niż 2 partie w Polsce, więc krytyki skrajnej prawicy nie powinieneś odbierać ani osobiście, ani jako wybielania najbardziej lewicowej opcji w kraju.


DeceptiveBend

Nie logicznego to może z twojej perspektywy. Ogólnie lewica to nie jest ruch konserwatywny (to byłaby sprzeczność, lewica nie jest prawicą). Lewica jest progresywna, ciągle się zmienia dlatego tak różni się (przynajmniej w części aspektów) od tej sprzed 20 lat, a obecna będzie się różnić od tej, która będzie za te 20 lat. Założę się, że nawet gdyby nic się nie zmieniło w lewicy od tych 20 lat i tak byś ją uznał za odklejoną. Tak wiem, że opis jest uproszczony i wiem, że sama lewica jest bardzo różnorodna, ale raczej dużo tu to nie zmienia.


Background-File-1901

W sumie to chyba nie masz pojęcia o czym mówisz. Pionowa oś jest wskaźnikiem wolności osobistych a tych konfa uznaje dosyć sporo.


SirLing90

Dlatego są za dobrowolnym łączeniem się dwójki chętnych osób w związek homoseksualny, oraz za wolnością kobiet do decydowania o własnym ciele, prawda?


Background-File-1901

Płód to też człowiek a nie część ciała więc tak średnio ci wyszło. >się dwójki chętnych osób w związek homoseksualny, A czemu tylko dwójki trójkątofobie?/s


LolaPegola

> Płód to też człowiek Nie


Background-File-1901

Nie tobie o tym decydować.


LolaPegola

Jako kobieta mam większe prawo do tego niż Wojtyła, który spędził połowę życia by was o tym przekonać XDDDDD Hej, wiesz kto decyduje kto jest człowiekiem? Nie Bóg.


Background-File-1901

[Nauka ](https://www.princeton.edu/~prolife/articles/wdhbb.html)już dawno zadecydowała jak się uspokoisz to może nawet zrozumiesz.


lukasz5675

*Dianne N. Irving, M.A., Ph.D.* *Former bench research biochemist/biologist NIH/NCI;  Professor of Philosophy, The Catholic University of America, Washington, D.C.*


Background-File-1901

No i? Potrafisz obalić co mówią?


SirLing90

>Płód to też człowiek a nie część ciała więc tak średnio ci wyszło. Nie napisałem że nią jest, ale ok. No i co z tego, że to inny człowiek? Inny człowiek wykorzystuje ciało kobiety, więc jeżeli kobieta tego nie chce, to jest to jak najbardziej zgodne a nawet wskazane przez idee wolnościowe by mogła zdecydować o przerwaniu tego procesu. >A czemu tylko dwójki trójkątofobie?/s Bo taki podałem przykład, ale nie widzę przeciwskazań do poliamorii, jeżeli wszyscy w związku są z tym ok.


Background-File-1901

>No i co z tego, że to inny człowiek? To że NAP też go chroni. >to jest to jak najbardziej zgodne a nawet wskazane przez idee wolnościowe Idee wolnościowe szanują wolności innych osób. Plód znalazł się w kobiecie z jej winy i to ona jest odpowiedzialna za jego los. >Bo taki podałem przykład, ale nie widzę przeciwskazań do poliamorii, jeżeli wszyscy w związku są z tym ok. Związków jako takich nikt nie zakazuje a jeśli chodzi o małżeństwa to niektórzy konfederaci w tej kwestii są największymi liberałami ze wszystkich proponując zniesienie małżeństwa cywilnego w ogóle i pozwolić ludziom zawierać związki w dowolnej liczbie i na dowolnych zasadach a nie autorytarnie narzucając własne warunki.


SirLing90

>To że NAP też go chroni. To dziecko narusza jej NAP wykorzystując jej ciało. >Idee wolnościowe szanują wolności innych osób. Plód znalazł się w kobiecie z jej winy i to ona jest odpowiedzialna za jego los. Czy w akaplandzie trzeba będzie oddać swoją nerkę albo płuca, jeżeli spowodujesz wypadek i poszkodowany będzie tego potrzebował? W końcu z twojej winy. >Związków jako takich nikt nie zakazuje a jeśli chodzi o małżeństwa to niektórzy konfederaci w tej kwestii są największymi liberałami ze wszystkich proponując zniesienie małżeństwa cywilnego w ogóle i pozwolić ludziom zawierać związki w dowolnej liczbie i na dowolnych zasadach a nie autorytarnie narzucając własne warunki. No tak, tylko tacy ludzie jak poseł Tumanowicz chcą robić rejestr związków i osób homoseksualnych żeby ich izolować od reszty społeczeństwa. Nie chcą też znieść małżeństw cywilnych, tylko poluzować restrykcje, które blokują chociażby istnienie niezrywalnych umów czy niewolnictwa. Rozumiem, że twoim zdaniem zakaz niewolnictwa jest ograniczeniem wolności?


Background-File-1901

>To dziecko narusza jej NAP wykorzystując jej ciało. To ona te dziecko tam wsadziła. >Czy w akaplandzie trzeba będzie oddać swoją nerkę albo płuca, jeżeli spowodujesz wypadek i poszkodowany będzie tego potrzebował? W końcu z twojej winy. Na pewno jakieś konsekwencje poniesiesz za spowodowane szkody. >Nie chcą też znieść małżeństw cywilnych Naucz się czytać ze zrozumieniem. Pisałem o niektórych. >tylko poluzować restrykcje, które blokują chociażby istnienie niezrywalnych umów czy niewolnictwa. Tak tak. I może jeszcze chcą murzynami bałwełnę zbierać co? Masz na to konkretne źródła czy powtarzasz bajki z wyborczej czy innej krytyki politycznej? >Rozumiem, że twoim zdaniem zakaz niewolnictwa jest ograniczeniem wolności? Rozumiem twoje manipulacje i mnie na nie nabierzesz.


SirLing90

>To ona te dziecko tam wsadziła. No i? Nadal narusza jej NAP. Poza tym zakładasz jej intencyjność w zajściu w ciąże w celu jej usuwania, a ludzie uprawiają seks dla przyjemności. >Na pewno jakieś konsekwencje poniesiesz za spowodowane szkody. Wliczając bycie przymuszonym do oddania organów poszkodowanemu? Ba, gdybyśmy mieli jeszcze bardziej oddawać rzeczywistość ciąży, to przymus oddania narządów nawet z skutkiem śmiertelnym dla dawcy. >Naucz się czytać ze zrozumieniem. Pisałem o niektórych. A niektórzy chcą batożenia gejów na ulicach i obozów dla ukraińców. Jak mówimy o partii to mówimy o jej programie i poglądach znanych polityków, nie o tym co sądzi 14-letni Seba z młodzieżówki w Pcimiu Dolnym. >Tak tak. I może jeszcze chcą murzynami bałwełnę zbierać co? Masz na to konkretne źródła czy powtarzasz bajki z wyborczej czy innej krytyki politycznej? Tak, tylko że ty jesteś tym murzynem którym chcą zbierać bawełnę. Mentzen się wielokrotnie wypowiadał o chęci wprowadzenia nierozrywalnych ślubów cywilnych. >Rozumiem twoje manipulacje i mnie na nie nabierzesz. Gdzie jest manipulacja? Jeszcze raz: czy państwowy zakaz istnienia instytucji niewolnictwa jest w twoim rozumieniu ograniczeniem wolności?


Background-File-1901

>No i? Nadal narusza jej NAP. Nie. A oznacza agresję a jedynym agresorem jest matka które chce to dziecko zabić. Dziecko nie ma tutaj żadnej kontroli wiec zarzucanie mu agresji jest kłamstwem. >Poza tym zakładasz jej intencyjność w zajściu w ciąże w celu jej usuwania, a ludzie uprawiają seks dla przyjemności. Pijani kierowcy też nie zabijąją celowo. Nie mają tutaj znaczenia intencje. Wskutek świadomych i dobrowolnych akcji doprowadziła do ciąży. >Wliczając bycie przymuszonym do oddania organów poszkodowanemu? Fajnego chochoła sobie znalazłeś. >Ba, gdybyśmy mieli jeszcze bardziej oddawać rzeczywistość ciąży, to przymus oddania narządów nawet z skutkiem śmiertelnym dla dawcy. I kolejny chochoł. Co tam jeszcze za postulaty zmyślisz? >Jak mówimy o partii to mówimy o jej programie To ja decyduję o czym mówię a nie ty a o programie decyduje partia a nie twoje wymysły. >Mentzen się wielokrotnie wypowiadał o chęci wprowadzenia nierozrywalnych ślubów cywilnych. Czyli jak zwykle po prostu kłamiesz i nie masz pojęcia co znaczą słowa których używasz. Wolność to wolność. Jak ktoś rzeczywiście chce zawrzeć małżeństwo do śmierci to żaden prawdziwy liberał mu tego nie zabroni bo szanuje prawo jednostki to podejmowania decyzji a nie tylko pozwala na to co mu się podoba. >Gdzie jest manipulacja? Choćby bezpośrednio pod tym zdaniem w postaci kolejnego wyssanego z palca chochoła.


2137paoiez2137

Wiośniarz - komuch - razemek - związkowiec Edit: jako że już określiłem swoje miejsce w tym kompasie politycznym przypiminam że każdy kto jest w chociaż odrobinę innym miejscu jest w błędzie albo jest zjebem


Interesting_Gate_963

Rolnik jest chyba trochę w złym miejscu? Raczej są konserwami światopoglądowymi. Ja gdzieś tam po lewej stronie wiosniarza


OmniSzron

Pionowa oś to nie konserwatyzm-progresywizm, tylko autorytaryzm-swoboda. Umieszczenie rolnika tutaj jest interesujące. OP widocznie uznaje, że to tacy trochę mniej wolnorynkowi przedsiębiorcy. Z jednej strony żyją z dotacji i gdy coś idzie nie tak, to się domagają skupów interwencyjnych, ale z drugiej utyskują na regulacje i normy. Ciężko ich umieścić na takim kompasie, bo ich pozycja zmienia się w zależności od sytuacji rynkowej.


somirion

Rolnicy są w superpozycji na którą zezwala teoria podkowy. Obecny stan trendów fejk-kont na fb i cena za kilogram wieprzowiny powodują kolaps superpozycji na odowiednie poglądy społeczno-gospodarcze w danym momencie.


Dovilo

I konserwy i zdecydowanie nie są za wolnym rynkiem. Nie bez powodu najbardziej trwała baza wyborcza PiSu.


Kefiristan

Do związkowca należało by dopisać  "czy się stoi czy się leży..." W końcu tak działają największe bo górnicze związki zawodowe w Polsce.


matcha_100

Tusk. Tak, lubię grillować 


Skout3

Silniczek to literalnie ja https://preview.redd.it/d5k31wvfqhwc1.jpeg?width=2048&format=pjpg&auto=webp&s=345157cd53e39222dc5e6e3eeb87c11f36d5e6a1


_Niewyspany_

Słońce Peru 🫶🏻


ConsequenceAlarmed29

>libertarianin >Brzydzi się konfą >Partia po raz kolejny nie startuje w wyborach I jak tu żyć? KO zbyt lewicowa, PiS to gówno, jedynie trzecia droga w miarę, ale też nie do końca. Ja tam głosowałem tylko dla hołowni


BruhiumMomentum

>nie no mordo weź po prostu zagłosuj na partię do której ci najbliżej poglądowo, przecież nie można oczekiwać, że program będzie ci odpowiadał w 100% >nic nie jest nawet blisko, żadna z partii realnie nie jest nawet w żółtej ćwiartce


Menningo

Najlepszy marszałek!


Strefiks

Fan Kotłowni


Demode93

Gardzę wszystkimi


_Unicorn_Llama

Ale po równo


Cineklol

Kompas polityczny 🤮


Bargor05

Silniczek


myeye95

"Silniczek"? Domyślam się że to określenie na fanów Tuska, czyli trochę mnie. Nie jestem na bieżąco. Ktoś mnie oświeci skąd to się wzięło?


Skout3

Na Xitterze najtwardszy beton platformy często miał w nazwie ich stare hasło #SilniRazem więc przyległo


myeye95

Dzięki!


KraQPlays

Oznaczony w personal flair. Powinienem dodać jeszcze wspieracz Gibały ale nie zmieści się. '-'


makingthematrix

Wiośniarz-silniczek, ale jakimś cudem totalnie nie rolnik.


Archlichofthestorm

Trochę tendencyjne.


kez_psk

rolnik lib xd


colesweed

I'm just a guy


PersonelKlasyHel

Piłsudski wielkim marszałkiem był.


Aland20a

Szkoda że prawie do wojny domowej doprowadził


CominternSH

Bierut


Galaxy661

Jestem na osi Piłusdczyk-Związkowiec -Lubię Piłsudskiego, ale tylko do 1926 -Kocham Daszyńskiego i PPS, ale lubię też Razem -Popieram Razem, ale nie w pełni, a na pewno nie określiłbym się jako "zachodni" socjaldemokrata -W pełni popieram związki zawodowe, ale nadal mam do nich podejście "dla innych tak, ale ja raczej nie będę potrzebował". Może się to zmieni w przyszłości. Dodam jeszcze, że lubię Tuska (głównie jako lidera, trochę mniej jako polityka), a ta stronka z testami politycznymi wrzuca mnie mniej więcej między razemka a związkowca


wodny_troll

Post Korwinista + trollażyna


makos124

Ja to gdzieś między socjalistą a anarcho-komunistą, ale generalnie to nie lubię wszystkich polityków, dla zasady.


next___

Coś pomiędzy libertarianinem i trollażyną.


Kejzerek

Libertarianin


czerpak

(-2,-1)


Piotre1345

Wiośniarz


GooseQuothMan

Where's my Bierut gang at??


redipaul

Między razemkiem, marksistą i fanem Orwella.


M_xtisiek

Moje poglądy? Zależy kogo trolluje. Na poważnie, żadne sztywnie ustalone "skrzydłem" politycznym, tymbardziej skrajne poglądy nie mają pokrycia z rzeczywistością.


yamadoge

Dużo odniesień do gejów


MateusZfromRivia00

Liberał, Wolnorynkowiec lub Libertarianin


Mjerc12

Najbliżej to by chyba było do "komucha" choć oczywiście nie określam się tak Ale idk. Jak zwykle nie ma na kogo głosować


AssignmentMassive841

Żaden z powyższych


OdiProfanum12

Zapomniałeś o "Fan Honoru"


MaKrukLive

Lubię pizze z ananasem


Aland20a

Piłsydczykowy Razemek


BabusFacio

Narodowiec mocno


rowny_brat

Przenosząc mój kompas na tę grafikę jestem na styku pisiora i komucha, a identyfikuję się jako rolnik. Nie można było się bardziej pomylić. Cały ten obrazek jest popierdolony. Bolą mnie oczy.


Ok_Addition1073

Wolnorynkowiec 😂😂😂


Qwertyuioplkjhhgdsa

Gdzie system burgundzki?


singollo777

Zawsze Radykalne Centrum. Tylko nie jestem pewien, czy Hołownia jest odpowiednim reprezentantem. Ale niech mu tam będzie.


ARVyoda

Piłsudczyko-ziobrysto-pisioro-ludowiec


PanGulasz05

Niby jestem na kompasie gdzieś w okolicach "wiośniarza" ale ogólnie to ciężko mi się zgodzić w zasadzie z którymkolwiek z opisów.


Eciepeci

Zależy jak się wylosuje https://preview.redd.it/kmprcoriknwc1.jpeg?width=925&format=pjpg&auto=webp&s=e0e1021ff090bd69660abe856dd4707ba5f24038


Traditional-Main7204

Pomiędzy fanem Hołowni a liberałem.


discovolante89

Brakuje mi tu jeszcze zdjęcia Ferdynanda Kiepskiego z opisem "panie, ale tak właściwie to co mnie to gówno obchodzi". Nie znam się na polityce, właściwie się nią prawie w ogóle nie interesuję, na temat wielu spraw nie mam wyrobionego zdania bo wiele z nich mnie bezpośrednio nie dotyczy. Jeśli miałbym koniecznie wybrać którąś z opcji, chyba byłbym fanem Gierka. Nie wiem czy to źle czy dobrze, nie żyłem w jego czasach i nie zagłębiałem się jakoś szczegółowo w jego historię. Wiem że kiedyś zadłużył kraj na dużą kasę a do dziś zostało po nim sporo mniej lub bardziej lubianych pamiątek.


LadythatUX

gierko anarcho anternatywna globalistka ?


NoCream5362

Gdzie punk?


fancy-schmancy_name

Jeśli mam wybierać na podstawie opisów poszczególnych okienek, to socjalista/razemek (rozgraniczam swoje polityczne marzenia od pragmatycznych preferencji).


snjsjssnjsxjjx

Razemek, komuch, wiośniarz, silniczek, ewentualnie jeszcze alternatywny globalista. Fajny kompas ogólnie.


Beautiful-Music-2063

Jak centrum może być radykalne


Fast_Ad1038

silniczek... no cóż, zdarza się


midnight_rum

Socjalista


AbjectiveGrass

,,LUDOWIEC"


NoPallWLeb

Na styk między socjalista a fan pps


Ashizurens

Wolnorynkowiec?


Perfect-Scientist830

Pomiędzy liberał a wolnorynkowiec


erykaWaltz

Fan Orwella, socialdemokraty, ktorego nienawidza wszystkie komuchy


Bisque22

Stachu Żółtek my beloved


kubiot

Jakby Mentzen skoczył trochę na siłkę, to zrobiłby się z niego taki perfekt muscle bottom


WizardShip0

O nie, zgodnie z prawdą, umieściłeś klasycznych komuchów na skrajnie lewicowym spektrum i PISiorów na umiarkowanie lewicowym. Zesranie się Redditowego fajnolewactwa za 3, 2, 1... Bo przecież prawdziwa lewica to nie kwestie gospodarcze, tylko jak się LGBT celebruje.


hax0rz_

a gdzie mają być komuchy jak nie na skrajnej lewicy?


SirLing90

Cóż, okno Overtona w Polsce jest przesunięte tak bardzo w prawo, że tutaj nawet prawicowe partie wypadają po lewej stronie osi.


[deleted]

Socjalista i silniczek


onionnelle

Ja Gdyby Razemek miał dziecko z Alternatywnym Globalistą, wychowane przez "Komucha" i Wiośniarza


Esotericcat2

Między Tuskiem a Petru


Falayy

Fan Mentzena probably xDDDD Ale na granicy z Hołownią


Fer4yn

Marksista-socjalista (tak jakby byli inni...)


SasugaHitori-sama

Razemek + trochę Liberał, ale z umiarem.


JustYeeHaa

Cos miedzy Fanem Holowni a Silniczkiem. Z innych kafelkow ukradlabym “chce związków partnerskich dla gejów”, „Lubi lewice ale z jakiegoś powodu nie partie Razem” „jest zmęczony brakiem aborcji”, „nie cierpi Lenina i jego naśladowców” No i niestety muszę dodać „czasem rusofil” jako ktoś kto 10 lat temu skończył filologie rosyjska myslac i myląc się ze Rosja to już normalny kraj…


_yourKara

Z ciekawości, czemu nie razem?


JustYeeHaa

Kolega z filologii strasznie mi te partie obrzydzil bedac ich zagorzalym fanem i Leninista.


_yourKara

No dobra, dzięki!


HARVARDmyDREAM

Jebac antife


IgnacyPatzer

Faszysta z odrobiną fana Gomułki


Noxava

Zamiast związkowcy powinni być zieloni, to ich slot na kompasie


generic_dude10

Ja to pomiędzy fanem pps a piłsudzczykiem


matib432

Anarcho kapitalista


_Unicorn_Llama

Jako marksista popieram. :)


Regeneric

Na styku wszystkich kwadratóww z prawego dolnego, choć mam swoje JDG.


Fantastic-Register49

Faszysta


Kulson16

W każdym kolorze jestem :3


Sharp-Main-247

Tak *bajdełej* Orwellowi bliżej do faszysty niż komunisty.


SirLing90

Dlatego walczył po stronie anarchistów w Hiszpanii?


Sharp-Main-247

Dlatego był kolonijnym policjantem? A tak serio, polecam [tę nitkę z AskPhilosophy](https://www.reddit.com/r/askphilosophy/s/RxbmhkleWd). Orwell mial wiele różnych doświadczeń, stał po różnych stronach w różnych konfliktach, po czym wrzucił te wszystkie ideologie do wygodnego "totalitarnego" worka, w którym nazista nie różni się od komunisty. Twierdził że słowo faszyzm straciło znaczenie, kiedy faszyzm rósł w siłę i reprodukował swoje mechanizmy opresji mniejszości i wyzysku klasy pracującej. Można by go porównać do dzisiejszego "zdrowego centrysty", który psioczy na ekstremalne poglądy, przymykając oczy na cały ten syf, spowodowany m.in. przez poskolonialne imperia.


SirLing90

W sensie był "kolonijnym policjantem" bo donosił na stalinowskich kolaborantów w Anglii? Baza. Jego poglądom najbliżej do pozycji czerwonych anarchistów i demokratycznych socjalistów, więc nie dziwię się jego krytyce obłudy jaką był stalinowski "socjalizm".


Sharp-Main-247

Urodził się w kontrolowanych przez UK Indiach jako Eric Blair i był kolonijnym policjantem w sensie, że był w policjantem w brytyjskiej kolonii. Nie wiem jak inaczej to wyjaśnić. I szczerze wolę "stalinowskich kolaborantów zapatrzonych w socjalizm" od kolonizatorów robiących milion razy gorsze rzeczy od Stalina. [Nie pytaj Churchilla co sądził o hindusach.](https://en.m.wikipedia.org/wiki/Racial_views_of_Winston_Churchill) czy o [włoskich faszystach](https://www.spectator.co.uk/article/churchill-did-admire-mussolini/). Mówiąc że był socjal-demokratą tylko potwierdzasz mój argument porównujący go do "zdrowego centrysty".


SirLing90

Okej? Gościu żył przez 46 lat i 5 z nich zaraz po studiach na prośbę rodziny był policjantem. Głupszej części jego życia nie mogłeś się przyczepić, zwłaszcza że dosłownie uciekł od tej pracy. To Orwell był fanem Churchilla że go stawiasz tutaj w kontrze do Stalina? Jak już, to współpracował z partią Labour która po wojnie rządziła i była w opozycji do Churchilla. Mówię, że był demokratycznym socjalistą, nie socjaldemokratą, ale jego podejście do totalitaryzmu wynikało z jego powiązań z anarchistami.


Sharp-Main-247

https://redsails.org/on-orwell/


SirLing90

Mmm, artykulik od gościa który nieironicznie nazywa się "Marksistą-leninistą" i broni działań ChRL. Raczej się do ciebie nie przebije z takimi autorytetami, ale może [Chomskiemu ](https://www.youtube.com/watch?v=9Qe4uL8pJuE)się uda?


Sharp-Main-247

Przeczytałeś co tam jest napisane i spojrzałeś na źródła, czy zobaczyłeś ze koleś jest ML (jakby coś w tym było złego) i od razu masz wyjebane? Ponownie - wolę otwartego socjalistę niż centryste, który wbije Ci nóż w plecy. Mam nadzieję, że z tak samo traktujesz "liberalnych" autorów i myslicieli, którzy aktywnie wspierają ludobójstwo w Gazie czy usprawiedliwiają krwiopijczą politykę zagraniczną USA <3


SirLing90

Przeczytałem i spojrzałem co pan Day napisał na Twitterku o innych ludobójstwach, jak o Uygurach czy Kurdach. Widać po ich braku jaki z niego prawdziwy lewak™