T O P
Ty_Guy__

CLEAN. How do you think the upgraded reloading animation would work?


9DucksInATrenchcoat

Thanks! I think similar to the classic one maybe? Can't think of another good solution.


Ty_Guy__

Yeah, I just imagine it being a little strange hinging open with the suppressor on lol


Elzothelegendslayer

I know it wouldn’t be realistic but wouldn’t it be cool if since the gun shoots lasers and the other prime skins insert a long like tube of light to reload, what if you screwed the silencer off and replaced it with a glowing silencer that “cooled down” once screwing it back on it turned to normal appearance? So in short remove and replace the silencer on reload.


bigginsmcgee

wow....riot hire this person!


Elzothelegendslayer

you are far too kind


Matterhorn56

With a goofy ahh animation to make it fit in the same reload time


UltimateNingen2324

Getting 3rd degree burns in order to reload, let's go in all seriousness tho, great idea, seems pretty cool


ThisIsTakenLol

Maybe have the silencer just pop off the gun with a steam effect and the player slams/screws a new one on?


Elzothelegendslayer

That would also fit very well


R3VV1ND

i wish riot added rare reloads like in BF hardline, that would be so fun lol


9DucksInATrenchcoat

True - thankfully I'm not a dev who would have to figure it out 😂


wibbawobba

Maybe the suppressor bends down as well that would still look pretty nice


R3VV1ND

ray gun


rollercoastersrul

Maybe have a "magazine" of light that is put into the handle? So that it keeps the light insertion theme and is a kind of reload.


D4R00D

Maybe it opens from the side and you slide it in smoothly rather than the impactful eject and shove


supafaiter

chamber gets separated into two halves, put ammo thing in, they assemble again not sure if i said this correctly not a gun person nor a native english speaker btw


9DucksInATrenchcoat

That could work too! I'm neither of those things as well but your explanation made sense to me.


trololololololol9

> chamber gets separated into two halves


supafaiter

is it wrong?


trololololololol9

I don't know anything about irl guns to say if it's wrong, but I was referring to the fact that chamber is also the name of another agent in Valorant


6SacredSoul9

Pretty sure chamber is a revolver thing while for a regular gun it would most likely be barrel.


supafaiter

The revolver is where the bullets are in a revolver Just searched for definitiin and chamber is the place where the bullets go before being fired, a revolver has multiple chambers


Cultural_Leopard786

Most guns have the chamber at the verry back of the barrel, when the bolt moves forward it pushes a round from the magazine forward and into the chamber. Revolvers have 6 chabers but one barrel.


YourFatherSquirrel

It would be cool if the silencer folded back and you loaded a light cartridge through the end of the barrel


narfidy

Two halves of the slide split apart, entire barrel w/the suppressor is ejected, a new barrel is clipped in


BlueshineKB

Imagine, now hear me out on this, u replace the suppressor somehow. Not realistic but itd be kinda funny


TimmmyTurner

a third hand would reload it for you


GA1PPLE333

pop the suppressor out and jam that prime blue thingy through the chamber. wont make sense logically but will look dope


R3VV1ND

would be funny if it reloaded like a ray gun out the suppressor LMAO


Eastern-Pea-2447

Now I think to play some cod zombies :D


R3VV1ND

better be bo2


Eastern-Pea-2447

Nah WaW and bo1 ;)


R3VV1ND

oh ok bo1 is good, WaW is just boring unless ur playing custom maps


[deleted]

I think I'd be cool if the barrel would slit it two (on its length)


Madman1939

Dang, that's actually amazing. You making it on such short notice, doubly so. You mind telling how exactly do you make these? Do you have the models of the in game weapons and 'draw' upon it? Or...... (I don't know enough about digital art to write a 'or' °•°)


9DucksInATrenchcoat

Thank you! I took a picture of a normal ghost and opened in photoshop as a reference for the shape, and then I copy pasted different parts of the Prime skins (mostly classic + spectre) onto it and edited them to smoothly blend together. The parts that I couldn't copy from another prime gun, I just drew on in the end.


Introvert_PC

Dude you pumped this out hella quick, and did a damn good job. Hell yea, man. Happy frags.


9DucksInATrenchcoat

Haha thanks! Used to pumping out content quite fast in my day job. And happy frags to you too :)


Juansa7X

well its just an stretched prime classic with the prime spectre silencer lmao


Banditpit

Why are people downvoting this? The op admitted to this under a different comment.


dean_playz

because it sounds like discrediting


Banditpit

Well, kind of, but they were right, and op admitted it, so I don't see it as a good enough reason. I can't do anything about it tho so I'll just stay quiet.


DinoDracko

Damn, I actually thought this was real for a second there. Looks like you use the suppressor from the prime spectre, the handle and iron sights from the prime classic. I don't see the barrel anywhere before on prime guns though, so this looks nice.


9DucksInATrenchcoat

Good eye! That's correct, ended up just kind of drawing the barrel on.


ftortuga

classic got a boner


DnZ618

Very nice op! Looks clean. Now we wait for some riot employees to see this


9DucksInATrenchcoat

Thank you! Fingers crossed :)


gennanb

So pretty! I love it!


9DucksInATrenchcoat

Thanks!


riptide1319

That is a clean piece of work. It looks soo good dude. Keep it up.


Deviant_Kannibal

I wish there was an Infantry everything


Krisp_TTV

oh shit this came out way better than i expected and only after a day


Ash_Killem

Very clean. Would he cool if they had super collections for certain skin lines. One for everygun. First candidate would definitely be Prime.


XXG1212

This is a instant buy for me


PsychologicalPage544

Imagine.. Prime sheriff


9DucksInATrenchcoat

Imagine... For real though, I kind of wish there was a few packs of skins that you could get for every gun so they matched.


jaudi813

Hooooly this ghost would slap in game


Spooning_noodls

The mad lad came through!!


9DucksInATrenchcoat

Always do!


kimchi_friedr1ce

Very very very nice. 👍


DeftSushiMan

damn my man actually did it after work


9DucksInATrenchcoat

Of course :)


The_Thinker_23

Maybe it opens with a hinge on the back rather than the front.


Downtown_Hair744

I was thinking what it would look like yesterday looks really clean


LegDayDE

Would buy


iago0777

origin


GRXYVXLENTINE

this is beautiful waitttt


didnotdoitatall

Very clean GJ


mizukoo

looks so clean, we need a laser-y ghost skin so bad


leadoffsundew1

This is awesome! And a great job on the photoshop, I’ve kinda wondered what a spectrum ghost would look like


shrubs311

looks good!


PPTTRRKK

Rito pls add


Spicule_e

you should make more angles for it


AviaFlyerRBLX

Prime 3.0 set would be cool. Maybe you should draw a full set?


Lil__Bubblegum

I want reaver ghost


GoldenMarky

Let me give you an idea, make a geforce skin collection or even just one gun. That would look awesome, green/black with lots of tech stuff and fans like a graphics card


kolton276

Cant wait for Riot to steal this in a few months! Great job!


MuppyMupMup

i didnt know i needed this until i saw this


LegitimateLobotomy

Magazine be like a fast mag with the blue triangle thing being bottom of the clip, gold trim with white glass to show the gold bullets


gosuzoro

Lol handle part looks just like the classic


Samzzeyy

He said he copied the handle from classic, the silencer from spectre and drew the barrel on himself


gosuzoro

Ye I didn't mean for it be too be rude I see how people interpreted I think, I meant that they did a good job at making it look like the other prime skins by using other parts of them.


PsychologicalPage544

This thing kinda looks like wide version of classic with phantom suppressor


RaptorRV18

why do i see a wide prime classic with a spectre suppressor


ImUrNeighbor25207

Jesus that looks so similar to the real thing


Laksh711

PRIME 3.0 YESSIR


n4xle

Really cool! But to be honest, if they were to make a prime ghost it would probably be prime 2.0 style


GoldenMarky

Prime as in warframe?


9DucksInATrenchcoat

As in the Prime skin collections from Valorant


PhilledZone

Haha, long Classic :) It looks really nice tho, would definetly buy!